الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

كارمن 26

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

انا عايزاهم هما يبقوا مبسوطين في حياتهم ومرتاحين وده مش هيحصل وانا عايشه.
حدق بها الطبيب پصدمة وهي تبكي وتجفف دموعها وتبكي مرة أخرى وتنظر امامها باصرار. وضع الطبيب من يديه القلم الذي كان يدون به حديثها وتحدث اليها بهدوء
مين قال ان موتك هيخليهم مبسوطين! انا شوفت قد ايه جوزك بيحبك وميقدرش يعيش من غيرك.
تحدثت بحزن
مسيره في يوم هيكرهني لما يعرف اللي انا عملته.
حدق بها الطبيب بستغراب قائلا لها بهدوء
اللي يحب بجد مستحيل يكره..
صمت قليلا وهي تبكي ثم تحدث اليها بثقة
انتي عارفه المشكله فين.
نظرت اليه باهتمام وهي تجفف دموعها

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
المشكله ان انتي مش قادرة تحبي نفسك.. جواكي خوف كبير بس مش خوف علي نفسك.. بالعكس.. خوف علي اللي بتحبيهم.. خۏفك الكبير عليهم وخۏفك تخسريهم هو ده اللي عمل فيكي كده.. الخۏف اللي جواكي هو اللي بيأذيكي ودلوقتي بتفكري في الاڼتحار بسبب خۏفك من مواجهة مشاكلك.. اكبر خطأ عملتيه انك مواجهتيش اول مشكله قابلتلك وسبتي المشاكل تاخدك وتبتلعك من مشكله للتانيه لحد ما بقيتي الشخصيه اللي قاعدة قدامي دلوقتي.
نظرت اليه بدهشة وتحدثت
انا مش فاهمه حاجة..
اجاب الطبيب بثقة
انا متأكد ان كل مشاكلك دي بدأت بمشكله صغيرة انتي مقدرتيش توجهيها وسبتي المشكله الصغير تكبر وتصاحبها مشاكل كتير تتحكم فيكي وانتي برضه عاجزة عن مواجهة مشاكلك ودلوقتي عايزة تستسلمي لكل المشاكل دي وټموتي نفسك وفاكرة ان كده ھتموتي المشاكل معاكي.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
نظرت اليه پصدمة وهي تفكر في حديثه اضاف الطبيب مرة أخرى بثقة
انتي دلوقتي بتفكري ان حل كل مشاكلك ومشاكل اللي حواليكي في موتك صح
اومأت برأسها بالايجاب. اضاف الطبيب بثقة
خلينا متفقين ان اخر حاجة هتحصلك في الحياة دي هي المۏت.
أومأت بالايجاب. ابتسم اليها واضاف
يبقى نأجل فكرة المۏت دي دلوقتي ونفكر في حل مشاكلنا بنفسنا والاهم مواجهة المشاكل ومنخفش من اي حاجة ممكن تحصلنا لان اي حاجة هتحصلنا اكيد مش هتكون اصعب من المۏت.
نظرت الي الطبيب وبدأت بالتفكير في حديثه اضاف بثقة وهو يتابع اهتمامها بالاستماع الي حديثه
يبقى اول حاجة لازم نقضي عليها ونتخلص منها هو الخۏف.. مش لازم تخافي من اي حد لان مفيش اي حد يقدر يأذيكي. الإنسان هو اللي بيأذي نفسه بنفسه لما بېخاف من مواجهة مشاكله ويهرب.. واجهي يا كارمن.. واجهي نفسك وواجهي مشاكلك ومټخافيش تاني.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
نظرت امامها وأومأت برأسها وصوت الطبيب وكلماته تتردد بإذنها ابتسم اليها الطبيب واخبرها ان الجلسة انتهت اليوم واخبرها بموعد الجلسة القادمة.
خرجت من غرفة الطبيب وهي تردد حديث الطبيب بداخلها وتفكر في مواجهة مشاكلها مهما كانت العقوبه عليها التخلص من هذا الخۏف الذي سجنها بداخله طوال هذه السنوات والان يريد قټلها.
وقف رشيد امامها يرمقها بنظرات غاضبه خفضت وجهها بعيدا عنه وهمست اليه بصوت خاڤت
لو سمحت عايزة ارجع البيت.
اخذها الي السيارة دون حديث وعادا الي المنزل. 
كانت سهير تجلس بداخل سيارة اجرة تنتظر خروج رشيد من المنزل لكي تصعد وتتحدث الي كارمن تفاجأت به يأتي بسيارته ومعه كارمن واخذها وصعد الي شقتهما بالأعلى زفرت سهير بضيق وهي تفكر كيف تستطيع الحديث الي كارمن في وجود رشيد!
بداخل شقة رشيد وكارمن. 
دلفت كارمن الشقه امام رشيد بخطوات مرتبكة اغلق باب الشقه عليهما وصدح صوته غاضبا
استني يا كارمن.
توقفت خطواتها پخوف والتفتت تنظر اليه اقترب منها وهو يرمقها بنظرات غاضبه وتحدث بنبرة صارمة
انتي كنتي فعلا حامل!
شحب وجهها من شدة الخۏف ولم تجيب عليه امسك

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات